Contract beoordeling: Als u zaken doet met een ander, moet u zorgen dat u de afspraken tussen u beiden helder en goed op papier hebt staan. Op die manier worden irritaties voorkomen en weten alle partijen wat zij van elkaar kunnen verwachten. Geschillen en zelfs juridsiche procedures kunnen daarmee worden voorkomen. U kunt de afspraken die u heeft vastgelegd laten beoordelen. Een ervaren jurist beoordeelt dan of de afspraken duidelijk en volledig zijn tegen een bepaald tarief. U wordt daarbij geadviseerd omtrent mogelijke verbeteringen. Uw contract wordt daarmee beter en duidelijker.

Juridische bijstand: Mocht u in een geschil – al dan niet voor de rechter – verzeild raken, dan wilt u graag juridisch advies over wat u het beste kunt doen. Of u wil advies over het voorkomen van een bepaald geschil. Deze bijstand is specifiek voor u en niet algemeen. Een ervaren jurist, verbonden aan de Vereniging Eigen Paard, zal u met raad en daad terzijde staan tegen een bepaald tarief.

Advocatennetwerk: mocht een juridische procedure niet te vermijden zijn, dan beschikt de Vereniging Eigen Paard over een netwerk van advocaten die zich toeleggen op zaken die betrekking hebben op paarden. Zo ziet u zich verzekerd van de meest up to date service en kunt u gebruik maken van de diensten van advocaten die niet alleen kennis van het recht hebben, maar ook van paarden. De advocaten uit het advocatennetwerk van de Vereniging Eigen Paard kunnen voor u bijzondere tarieven hanteren.

Meest gestelde vragen: Veel vragen zijn niet uniek. De Vereniging Eigen Paard heeft de meest gestelde vragen voor u verzameld en heeft deze voor u door een advocaat laten beantwoorden. De vragen treft u hier aan.

Juridische vragen: Staat uw algemene vraag er niet bij en wilt u hierop toch een antwoord hebben? Dan kunt u uw vraag via onderstaand formulier stellen, dit formulier is alleen zichtbaar voor ingelogde leden. De eerste algemene vraag is gratis, mochten er kosten in rekening gebracht moeten worden dan wordt u altijd eerst daarvan op de hoogte gebracht.